Titta vad jag har gjort :-D


Det gick bra för mig i torsdags!
Jag gick ut och mätte och satte upp snören för att få lite bättre överblick,
jag justerade och funderade och till slut blev jag nöjd och gjorde kväll.


Och det gick bra för mig i fredags!

Jag börjat gräva efter mina snören och det blev riktigt bra måste jag säga!

Det blir en 60 cm bred "ram" runt det hela som ska fungera som odling och
två större "lådor" på varje kortsida för potatis och jordgubbar.

  
Nygrävd jord är snyggt!   Övervåningsfönstersperspektiv

Det gick även himla bra för mig idag!
Vi började med att åka till B*****x för att köpa allt virke jag behöver till mina
lådor (planket får bli en senare fråga), all färg, skruv och lite andra saker.
När vi kom hem sågade jag till ämnen till den ena stora "kantlådan" och sen
grävde jag färdigt hålet där den ska stå, imorgon är det mao bara att snickra!


Det är SJUKT jobbigt att gräva bort gräsmattan och skotta lergjord
som varit orörd sen bockstensmannen var ung. Bara så ni vet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint det kommer bli och vad flitig du är. Men arbetslös? Hade ju fått för mig att du fått jobb, fast jag är virrig. Har tänkt komma ner snart och då banne mig kommer jag över och hälsar på

2009-04-28 @ 17:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0