Som ogräs!

Lila!

Herregud vad det växer i lilla (okejdå, ganska stora) köksträdgårds-lådan!

Tack vare min käre make så är nu det sista på plats och fyllt med jord och jag
har satt ut mina paprikaplantor och lite annat för att det inte ska se så tomt ut ;-)
Fick "en låda" små purjolökar av svärmor eftersom hon tyckte dom verkade lite trångbodda
på hennes balkong. Dom har faktiskt växt på sig rejält sen jag satte ut dom, hoppas det blir nåt!

I övrigt har jag inte planterat något eller sått några fröer, det känns inte som det är nån ide
när det ändå inte hinner komma upp innan säsongen är över. Det får vänta till nästa vår.
Jordgubbsplantorna som jag fick i födelsedagspresent har växt nåt helt otroligt, bladen är gigantiska!
Några gubbar har jag också fått men hoppas på fler nästa år när skotten från de första har tagit sig.

Jag har mer än en gång ångrat mitt dumma tilltag i våras när jag tog en hel fröpåse med ängsblommor
och i princip vände uppochner på den i lådan... Det har blivit en liten blomjungel som är helt omöjlig!
Många blommor blir det... Har faktiskt fått till en bukett iaf och nu börjar det bli dags att plocka lite igen :-)
Idag har jag plockat upp all lök och betorna och alla ärtor, oansett storlek. Kanske blir lite blommor sen.

Här kommer lite bilder från sommaren i min ENORMA köksträdgård
Före; ett jäkla trasselEfter; mer organiserat trassel i vas.  Min första hemodlade bukett!Spinnkvalster på aprikosbusken som vanlligt.... SUCK!
Suddig bild med massa Physalis på vägEn hel del tomater på gång! Hoppas bara dom hinner mogna...Sugarsnaps är gottgottigottgott!
FöreMittemellanEfter
Skördefest med löksoppa eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0