Produktiv gårdag minsann!

Så jävla mycket bling-bling!
Såhär mycket bling har min kära symaskin aldrig upplevt förr..

Igår var det äntligen dags för pysselkväll!
Sarah och Matilda kom förbi och vi hade det jäääääkligt mysigt och kul!
För mig blev det inte så mycket pyssel, jag hade ju kläder att sy så det
var bara att glömma smyckestillverkning och ta sig an skjort-fan...

Matilda koncentrerar sigSarah pysslar julkort
Matilda virkade små vackra julstjärnor att hänga
i granen och Sarah gjorde superfina julkort!


Skjortan är iaf klar nu sånär som på enoooormt långa armar som ska kortas
av efter noggrann utprövning ikväll. Den är inte vacker men OJ så nöjd jag är
med resultatet ändå! Jag har ju aldrig gjort något liknande förut så... :-D
Klänningen är också klar, den ska bara pyntas med lite paljetter och tygprickar
som svägerskan tar med ikväll när dom kommer för inspektion och hämtning.
"Stövelskaften" ska få sina gummiband sen är dom klara och byxorna är
insydda men ska pyntas med ett band av den gröna paljettmardrömmen på
utsidan av varje ben. SEN är det klart! Känns väldigt skönt :-)

Kattig tröja!Sexig skjorta
Två mycket sexiga outfits...


Det ska bli SÅ himla kul att se vad dom tycker.. Hoppas dom inte blir besvikna på
Mickes överdel bara för att det blev en "70-tals-spennis-skjorta-med-öppet-bröst"
istället för en "hippie-inspirerad-blusliknande-sak-med-puff-lite-här-och-där"...
Den blev inte så "ABBA" men den får duga, tyget fick bestämma och puff hade inte
blitt så bra tror jag, tyget var för tunnt och slappt för att hålla uppe alla paljetter ;-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0