Vojne, vojne...

Jag har en bror och min bror har en tjej.
På torsdag ska de unga tu på dansforum i Vemdalen.
Där ska det visst vara ABBA-tema på nån after ski eller vad det var.
Dom har dock inga ABBA-kläder.
Tyvärr kom dom på att jag kan sy.
Därför har jag fått äran att göra ABBA-kläder till dom.

Detta är vad jag har till mitt förfogande, en hög med skumma tyger och
några knapphändiga och flummiga instruktioner.

Hennes tyger: två vita, ett blåttHans tyger: ett grönt paljettyg, ett par bajsbruna dambyxor, paljettband till byxorna

Det är ju helt underbart hur svägerskan tycker att jag ska "hitta på nån kul form"
på skjortan bara sådär liksom.. Jag har faktiskt aldrig sytt en skjorta! 
Spännande instruktioner.....men jag fick iallafall en kram ;-)katt- och stövelskaft-skissJag fick en supersnygg ispirationsbild också

Så här långt har jag kommit hittills..
Nu återstår bara ett par dagar (är upptagenhela långa måndagen
och även tisdag kväll) så det är bara att hoppas på det bästa...
Klänningen har börjat ta form och katten började svägerskan med redan förra veckan



Så vad tror ni, kommer jag klara det?
Jag är fan osäker! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0