Snart är det nästan vår!



Nu börjar det bli dags!
Äntligen kan jag börja köpa fröer utan att känna mig helt dum i huvet ;-D
(Maken skakar såklart på huvet när jag börjar prata trädgård redan, men han har ju ingen koll!)
Tomaterna ska sås till helgen har jag tänkt, resten får vänta till i början på mars.

Ska bli kul att prova lite nya saker nu när man har plats för det!
Blomkål, broccoli, kålrot och lite sånt, det blir nog en god sommar det här :-)

Jag har en hel del idéer om hur jag ska ha det i lådorna, jag ska blanda både
nyttigheter och skönheter eftersom jag inte har just någon riktig rabatt än så länge.
Det blir både snittblommor (denna gång i prydliga rader...), grönsaker, jordgubbar,
potatis, rabarber, smultron, olika örter, dill och klematis.
Ett jäkla hopkok med andra ord!

Jag ser verkligen fram emot den här trädgårdssommaren nu när jag har min köksträdgård!


Kommentarer
Postat av: Ida

Nu får du fan lägga av.. :) Själv köper jag mina blommor på Sörvalla.. Dom ska ju också tjäna pengar.. Du vill bara glänsa på blombytardagen.. Eller hur? :))

2010-02-18 @ 07:29:12
URL: http://sajumiid.blogspot.com/
Postat av: Hella

Hahahahaha!! Förlåt, jag ska genast lägga av, du har ju helt rätt!

Hur KUNDE jag bara låta bli att tänka på Sörvalla!?!

Självklart är det bara för att glänsa på blombytardagen ;-D

2010-02-18 @ 09:14:26
Postat av: Jenny

Jag vill också ha en trädgård.... :(

Ser fram emot mycket bilder därifrån i sommar här på din blogg!

2010-03-10 @ 12:50:50
URL: http://jennysundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0