O vad en liten gumma kan gno...

Storstädningen i måndags gick riktigt bra faktiskt... ända till jag blev avbruten mitt i av telefonen.
Det visade sig att en kompis son har fått springmask och hon var helt i upplösningstillstånd
efter att ha pratat med doktorn som gett henne en LÅNG lista på saker att göra.
Eftersom dom små jävlarna sprids i luften så måste man storstäda d.e.l.u.x.e!

Dammtorka varenda bok, list och prydnadssak
Byta gardiner
Desinficera ALLA leksaker och nappar
Städa toaletter
Dammsuga och skura överallt
Tvätta sofföverdrag och alla andra använda textilier
Byta sängkläder, mattor och handdukar o.s.v i all oändlighet!

Det var vad man skulle göra direkt, sen ska man bädda rent, byta varje handduk, dammsuga och
torka golv, desinficera alla använda leksaker, städa toaletter och tvätta VARJE dag i 6 VECKOR!!
Och om inte medicinen hjälpt efter dom veckorna är det bara att börja om från början...
KULKULKUL!
Till saken hör att hon är hemma och är sjukskriven för en hel rad saker och hennes karl jobbar borta och
kommer hem typ en dag varannan helg under just den här perioden, så hon är helt ensam om allt detta.

Det var m.a.o bara att kasta skurkäppen och ge sig iväg för att hjälpa till, och där har jag blivit kvar.
Igår kom jag dit vid 11 och åkte hem vid 21, idag åker jag dit vid 13 och kommer kanske hem vid 20.
FY FAAN vilket jobb det är att storstäda ett hus på det viset! Det är inte många minuter vi har tagit
paus för att fika och äta (man blir sjukt hungrig av att hålla igång så hela dagarna) och ändå har
vi halva kåken kvar...

Well, jag hoppas vi blir klara idag, orkar inte städa mer nu! Synd då att jag har lite kvar här hemma ;-)

Btw, gi-andet går finfint! Idag blir det vägning så då får jag veta om det hänt nåt kul! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0