Helg-update!

Jag vet att jag uppdaterat lite dåligt i helgen men jag har en giltig orsak till det!

I torsdags hände en otrevlig sak, ett uttag på övervåningen höll på att börja brinna!
Jag kände att det luktade konstigt men det rök ju inte nånstans så vi satte oss i soffan
och tittade på tv som vanligt. När det var dags att gå och sova så luktade det fortfarande
så jag bestämde mig för att kolla vad det var och då såg jag att uttaget var brunt på
översidan och kontakterna som satt i var också lite missfärgade!
Jag blev såklart lite panikslagen och väckte Marcus (han sov som vanligt i soffan) som ringde vår elektriker.
Stackarn! Bli uppringd av en skärrad kompis mitt i natten! Klockan var ju ändå ett...

Så, eftersom uttaget "gick sönder" så hade vi ingen ström till modemet, men nu har vi flyttat det :)

I lördags hade vi melodifest här. Svägerskan Linda, min kompis Sarah och hennes
son kom och tittade och vi hade jättekul och det var  mysigt :-)
Sarah och pöjken sov över så M och jag fick ta soffan. Det är en bra sovsoffa vi har köpt oss! :-D

Söndagen spenderades på älsklingens jobb där vi plockade ur saker och städade volvon inför försäljning.
M la ut den på blocket igår morse och kl 11 kom en killa och köpte den, ibland går det undan! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0